Tuesday, October 11, 2011

SeTeLAH iTU

bismillahirrahmaanirrahim...

dengan kalimah keramat ini, aku mulai menulis lagi

mengenai sesuatu yg telah pasti..

iaitu luahan dan rahasia hati..

syaitan terus-terusan dengan hasutannya menghapus dan merapuhkankan 

semuanya..

tapi satu hal yang pasti, 

aku harus kuat kerna jalan mujahadah ini sememangnya pahit dan sakit 

sekali

di saat aku butuh kekuatan, aku tahu aku tidak mampu memintanya dari 

insan, sebaliknya pada-mu tuhanku..

betapa aku insan hina lagi dina menyombongkan diri ini dengan tidak 

mengingatimu selalu..

maafkan khilafku ya rabb, kerna aku hanya insan yg sering tewas dengan 

emosi dan perasaan sendiri..

dan ternyata aku juga perlu sokongan dan bimbingan dari rakan dan teman 

sebaliknya mereka hanya menyatakan tapi tiada usaha untuk membantu aku 

menghapuskannya...

bukan salah mereka tetapi aku 

kerna aku tidak pernah serius untuk berubah..

cuma satu harap dan pintaku ya allah

hantarlah padaku seorang ataupun apa-apa jua hadia darimu supaya aku dpat 

menjadi diriku yg dulu

sesungguhnya kata-kata manusia sangat tajam dan halus

dan ternyata aku menhgarapkan darimu keadilan dalam bersabar dan 

berlapang dada..

ketidakkisahan dan kemenyempahan mereka pada sikapku sebenarnya 

menambahkan parah lagi pada penyakit barahku itu... 

kerna untuk melahirkan kegembiraan tatkala kesakitan bukanlah satu 

perkara yang enteng..

sekian untuk kali ini..


No comments:

Post a Comment